måndag 28 mars 2011

YES!

Hotellrum i Phnom Pehn bokat, sevärdheter uppkollade. Förutom marknader, museum och palats blir det även killing fields och gamla tortyrfängelset S21. För att förbereda mig inför detta har jag läst Pol Pots leende, allt som gick att hitta om Kambodja på Forum för levande historia samt sett "Killing fields". Igen. Känns lite sjukt att fördjupa sig i.... folkmord?! Måste skaffa en hobby, vad som helst (nån ba: frenologi! Jag ba: taget! *hämtar passaren och säger högt "stråtrövarpanna"*) Nej! Jag ska ju sysselsätta mig med MAGI! Inte spelkort, duvor och sånt bjafs vi pratar BLIXTAR, ONDSKA och RÖK iiiiihihiihihihih (trollpacke-skratt/skrän)

Men okej, Kambodja på måndag. Dags att odla resefeber och... lurvigt könshår? Men först: hålla en tyst minut för min rädsla att rånas av motorcyklist

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar