tisdag 22 mars 2011

Vårt nya hood...


 ...bjuder på poser-vänliga miljöer


...nudlar som masserats fram av mjuka pojkhänder 


...offentlig skötsel av våra vanligtvis gömda, skamfulla hygienritualer
 

...OCH min nya Kinafavorit: den asiatiska popfrisyren! Popfrisyrerna går i gäng på gatorna, sitter i klungor på frisörsalongerna och piffar, trimmar och sprayar varandras enorma kalufser, läser modetidningar och fnissar.  Det ser ut som ett ganska gött liv om du frågar mig. Eller mitt hår, vi har något av en beef just nu. Jag vill gömma det under ett huckle, håret vill ut och sexa sig men det KAN DET JU GLÖMMA! Lilla horkalufs som inte kan se rent ut mer än 10 timmar i stöten

Annan grej: Det varma, våriga vädret jag visade upp för ett par dagar sedan visade sig bara vara en så kallad värme-teaser. Sitter nu i lägenheten och återupplever ett gammalt, passerat Kinahora-mode: filt-tältet. Eller, som det också kallades: Den puckelryggiga Charles Dickens-gubben. Eller "AIDS-bögen". A är på skolan hela dagarna och det sista han sa innan han gick var: Bara så du vet så KOSTAR DET TVÅ KRONOR I MINUTEN ATT HA VÄRMEN PÅ. Eftersom jag vuxit upp på norrländska landsbygden med en far som inte lät oss duscha längre än 3,5 minuter för att spara varmvatten så är jag väl bekant med  kylans ekonomi och vad den innebär. Bara att bita ihop och älska med lägenhetens alla textilier.

2 kommentarer:

  1. Jag bara kände en uns av tristhet och myror i benen när jag läste att A är i skolan hela dagarna och du sitter under filt-tältet utan att få sätta på värmen. Ok, jag kommer också från norrländska landsbygden (men far min lät oss faktiskt stå i duschen 5 min), men det är ju så skönt att slippa frysa..! På en skala, hur mycket klättrar du på väggarna för tillfället?

    Lots of love to ya!
    /Sara

    SvaraRadera
  2. EEHehheheHEHEHEHHEhehe skjut mig

    SvaraRadera