tisdag 29 mars 2011

HEJ VÄRLDEN


Idag ska vi flytta. Igen. Orkar inte ens förklara varför, det är inte heller särskilt intressant. Det intressanta är HUR man gör för att bryta ett kinesiskt lägenhetskontrakt. A formulerade det bra i sin statusrad:

"samla 9 kineser i ditt vardagsrum och låt de diskutera kontraktet i 5 timmar. agenter, hyresvärd, studiekamrater, lärare och folk från gatan. räkna med skrik, bråk och tårar. du kommer dö av hunger och utmattning samt förlora ca 7000 spänn."

Som ni förstår var det en alldeles fantastisk fredagskväll där livet visade sig från sin allra bästa sida. Och idag är det alltså flytt. När jag skriver detta ränner A runt i lägenheten som en målmedveten lämmel och försöker komma på hur han ska maximera utnyttjandet av varje liten väska och påse, så att allt packas på bästa sätt. Hans monotona mumlande och gnagardjurs-hetsiga blick har en skönt stressande inverkan på yours truly men frukta icke - även i de mest pressade situationer kan jag gå in i närmast katatoniska tillstånd! En egenskap som bäst tränas upp under föräldrars otaliga skilsmässor. Jag ansvarar istället för vagina-relaterade moment, såsom... vinka in en taxi. Äh skoja ba jag ska skrubba toan. Åh! Kul att på allvar tycka att toaskrubbning är en "kvinnosyssla" - gud så mycket man måste hata sitt kön då! 

Nej men allvarligt, nu måste jag och magica trollPACKA. Önskar det var en sexigare aktivitet men nej, det är världens fulaste. Vi ses på andra sidan, om vi nånsin får internet igen. 

De där små odjuren överst förresten, de ska föreställa tigrar. Fråga mig inte hur, men fråga gärna varför. Jo för att förra året var tigerns år i Kina och då köpte man sånna här. Jag har också köpt en. Den heter Sigge och har ett litet hål i huvudet som det läcker ris från. Det får mig att älska honom ännu mer. Stackars stackars Sigge som håller på att tappa hjärnan och förståndet och JA jag förstår precis hur det känns

2 kommentarer:

  1. Jag vill också ha en sån där tiger. Buy me one?

    Stefan

    SvaraRadera
  2. om jag ser en till, absolut

    SvaraRadera