lördag 26 mars 2011

Hangzhou posers

Igår laddade jag ryggsäcken med böcker och musik och satte mig på nudelstället på mysiga gatan i grannkvarteret.   


Man plockar själv ihop en korg med med mat man vill ska finnas i soppan. Jag väljer typ alltid ägg, koriander, pak choi, blomkål, massa tofu och risnudlar (memorera den infon tack). Jamen OKEJ en bit kyckling NEJ jag menar bacon (tänk att jag faktiskt försökte 1. mörka att jag lägger i kött 2. påstå att baconet är kyckling?!) brukar också åka med. Sen kokas allt ihop av en skitgullig tjej som häller i färsk vitlök, chili och god buljong. Det kostar 10 spänn.  


Jag har försökt ta "naturliga" bilder på ungarna som springer omkring där inne, men varje gång jag lyfter kameran så posar de skiten ur sig. Och det är ju fint det med.


Yeah! Pose pose pose! 

2 kommentarer:

  1. Du lyckas alltid fånga åtminstone en unge som ser helt förtvivlad ut. Nu vill man ju veta hur DU posar bakom kameran, he, he.

    Stefan

    SvaraRadera
  2. jag posar inte, jag är mig själv. Då reagerar folk sådär. /jessica

    SvaraRadera