onsdag 30 mars 2011

Kina - Jessica, 1-0

Hej världen! Delar nu ca 4 kvadratmeter med min pojkvän, mitt vansinne, två lådor SKIT ingen av oss hade stake nog att slänga samt alldeles för många väskor i en... (hold your breath) studentkorridor. O ja. 10 års regression coming up, tack för det. När vi kom till huset igårkväll stod det sånna där skitkoola, typ 19åriga brudar utanför porten och rökte, iklädda stilar jag här kommer kalla för "grunge" (rufsigt hår, mössa, kängor) och "vice" (huvtröja med uppfälld huva, rayban-solbrillor i mörkret och stuprörsjeans). Häromdagen fyllde de sin tid med röka cigg och ikväll ska de (trumvirvel): RÖKA CIGG. Själv ska jag dekorera min duschmössa med små rosa plastblommor, skriva en bok som jag tillägnar MIN KATT  och släcka lampan tidigt för DET ÄR JU EN DAG I MORGON OCKSÅ

Äh vad ville jag säga med detta? 1. Jag är gammal 2. Jag är tråkig 3. Jag hatar cigg och vice?

Men kinesen igår då: vi fick honom inte *slänger den påbörjade yllesocks-stickningen och suckar*. Agenten kom tillbaka och tog honom ifrån oss, efter ett slags tystnadens krig där hon, jag, kinesen och A alternerade mellan att sucka, stirra och säga "menvafan". Det kändes oftast väldigt hopplöst. En gång var en av oss nära att ilskegråta, en annan lyckades förvandla själva andningen till en passivt aggressiv handling, en tredje kröp ihop i fosterställning och kissade på sig medan en fjärde rabblade trollformler och självantände. Alla dessa fyra var jag. Ca 7 härskartekniker användes, ingen nådde framgång. Tillslut reste sig alla upp och gick därifrån. Alla hade förlorat något; självrespekt, pengar eller lusten att leva, men vi hade även vunnit något: haha - NEJ.

Lärdomen var: bo inte i Kina. Hejdå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar