tisdag 22 mars 2011

vad jag gjort senaste 87 minuterna:

*duschvägrat

* tänkt på tiden när alla skulle "hoppa bungyjump". Det känns som att till och med Agneta Sjödin gjorde det. Allvarligt talat - vill du ha en extremsport - testa att hantera all livsleda och tristess med att sitta hemma ensam utan snacks i skåpen och stirra in i dina smutsiga tankar. När rastlösheten blivit närmast outhärdlig: lägg dig ner och blunda. Sen återföds du som en ny, själsligt mörk människa (dock inte lika mörk som Tobias Billström, för detta krävs även ett visst mått av övernaturlig ondska)

*ätit en bit kycklinglår som luktade... funky

*Tänkt på bönderna hemma som i somras lanserade sin nya affärsidé: fostra myggor (??) så de suger fett i stället för blod, skeppa upp feta stockholmare, ta betalt och släpp ut dem i skogen. Man kunde inte riktigt enas runt ifall man skulle samla in dem igen eller inte

* sett mig själv i spegel och hållit mig för gråt. Osminkad fejja, uppsatt hår under huckle och cancerblekt ansikte... Alltså Gud, det här är inte roligt längre

*Hatat människor som kallat sin sjukdom för "en gåva" alt. "ögonöppnare"

*duschvägrat lite till

4 kommentarer:

  1. Jag lider med dig! :((((( För att fördriva tid kanske du kan göra som lilleman, sitta hur länge som helst och hitta på tokiga historier om lila drakar och teleskop och Beethoven som måste räddas från den onda häxan och sen måste vi hitta hans musik etc. Kanske blir det en psykadelisk barnbok..?

    Och sjukdomar är f-n i mig inte någon "gåva". Där vet jag inte om, ens för ett ögonblick, psykadeliska barnböcker hjälper...

    /Sara

    SvaraRadera
  2. Det finns en särskild plats i helvetet för de som kallar sjukdomar för en gåva.

    Gubben med peacetecknet får bli dagens pepp.

    /Stefan

    SvaraRadera
  3. sara: det låter som att du uppmuntrar mig att omfamna galenskapen? psykadeliska barnböcker hjälper lite, om lilleman skriver dem och jag får läsa! ...men ingen ond häxa, magica tar lätt illa upp

    stefan: ...bredvid charles manson! Han var ju också så härligt sjuk

    SvaraRadera
  4. du verkar helt crazy. helt i min smak. och näsorna? ja, jo. lite lika (kort fråga dock: pekar dina näsborrar åt lite olika håll när man tittar underifrån?). det betyder att jag måste fortsätta följa den här finfina bloggen.

    SvaraRadera