fredag 25 mars 2011

räddaren i nöden

Häromdagen höll jag på att bli vansinnig. Inte sexigt, utlevande och sminkat vansinnig, mera... JAG HAR ALLTID FETT HÅR- vansinnig. Tillslut tvingade jag A att ta mig till H&M och se! I detta svenska tempel av billiga textilier, ihopsatta i Kina, fann jag ett ögonblick av själslig ro. Orkar inte ens skämmas över detta. Satt f.ö på en middag häromdagen där jag ba: "att gå in på H&M utomlands är som att glänta på dörren till sitt vardagsrum hemma". Sen skrev jag ner det och skickade till H&M, tillsammans med ett foto på mig i deras vårkollektion (alla plagg samtidigt). Signerade med Magica och 666 stycken smileys. Men hursomhelst, det var ingen bra dag, H&M-dagen var en bra dag!


A fick välja outfit. Då blev det såhär. Fast blicken har jag valt helt själv, ja, vansinnet och den onda lågan som brinner där är helt min egen


Sen gick vi vilse i trånga gränder som luktade... exotiskt. Träffade den här trevliga damen som serverade pannkakor under ett skynke som håller upp hela himlen. Fantastiskt.


Kom ut på de breda gatorna igen, promenerade under blommande magnoliaträd. Bröt av en gren, flög till helvetet.  Brann upp. 

2 kommentarer:

  1. Apropå onda, diaboliska blickar. Såg 'Kings Speech'igår.Helt ok feelgood kostymdrama sådär. Det var dock värt hela entrépengen att få se ärkebiskopens blick när han blir sidsteppad av den ofrälse talterapeuten. Ren och skär 'Omenondska' i de ögonen.

    Stefan

    SvaraRadera
  2. nu fick jag en spontan kust att göra en lista över "onda omenblickar vi minns"! Typ samtliga i "Mean girls" gör det ganska bra om jag minns rätt

    SvaraRadera