tisdag 29 mars 2011

försöker flytta, blir bestulen, får en kines

Dagen på facebook: 


Status 1:  bråkar med lägenhetsagenten. Igen. 2000 spänn har hon stoppat i fickan. Hej då matpengar och HEJ gråa hår!

Status 2:  agenten har gått till ett möte men lämnat en av sina kompiar som "säkerhet". Så nu sitter en kinesisk kille vid vårt köksbord och ser bortkommen ut. Alltså... kunde hon inte ha lämnat typ en nyckelknippa istället?

Chat:   

Jag: Alltså den där kinesen... han bara... sitter där!  

Bror: haha va ska ni göra med honom, ja fattar inget. är det hennes sign of good faith?

Jag: ja, typ! så vi ska känna oss säkra på att hon inte bara drar med pengarna innan vi förhandlat färdigt. Tänk om hon lämnar honom här! FÖR EVIGT

Jag: det är nästan obehagligare att han sitter så stilla och tyst, än om han pratat och... sjungit. pruttat.  

Bror: har ni försökt prata med honom? mata honom? uppmuntrat pruttar?

Jag: a har gått på toa, räknas det? Eller haha hur uppmuntrar man pruttar?!

Bror: ja vet inte! this is youuuur game

Jag: Om agenten inte kommer tillbaka... Betyder det att... vi ÄGER den här snubben då? han är iofs ganska söt, lite preppy-stil sådär. ser renlig ut.

Jag: AH! Kinesen har börjat gunga sådär inåtvänt som typ understimulerade barnhemsbarn gör! Gud - detta måste få ett slut

2 kommentarer:

  1. Måste bara få höra fortsättningen på denna något surrealistiska historia som är ert liv för tillfället! Jag skulle ju freaka ut om jag hade gungande kines i köket...... fast jag måste ju säga att det skulle ju lite krydda i vardagen i alla fall.

    /Sara

    SvaraRadera
  2. ja det kryddades vilt ett tag. Nu är allt skönt tråkigt igen. Eller nja...

    SvaraRadera