fredag 31 december 2010

BANZAI!

JA! Nu är det 2011 och jag måste fråga: le french - VARFÖR röker de precis hela tiden?? Jag luktar (samt ser ut som, men det är inte deras fel) en dammig papegoja som fastnat i en lägenhetsbrand och sedan klämt sig ut genom nåt slags trångt.. stuprör!

Men! Tack gud att vi i alla fall hade en riktig engelsman med plufstigt, rödskimrande ansikte osv som kunde sjunga hela nyårslåten, alltså "auld lang syne" eller nåt sånt. Vi stod armkrok - alla 30 pers och... gungade. Sektlikt.

Det kändes som att vi imiterade något som skulle kunna kallas för gemytligt. Eller VAR det det?? På riktigt alltsÅ? Herregud!

en amerikansk tjej envisades med att visa upp foton på sin hunds mage och peka på dess kön, skrek – VAGINA VAGINA Gud det tog aldrig slut

Och ja - champagne whiskey och grannar som ringer polisen (SLUTA MED DET ni stör oss i vår fest!) och en julgran som blinkade epileptiskt

Amerikanska tjejen på väg till taxin som skulle transportera sällskapet till festdistriktet- tror hon fick ett bitterhets-sammanbrott: ….and the children in my class were like ”happy new yeears day ” and I was like ”no you little fuckers this is not new years days this is new years EVE!!! And then they were like ”what days is it today” and then I had a meltown, like, ”it´s Friday fuckface or what day is it in YOUR head?? Ah fuck gt out of my face!”

Sen dog jag med pistagenötter mellan tänderna

Men ändå – ni som läser (min bror, min pojkvän och kanske... 1,5 kompis) : Gott nytt 2011, nu kommer allt att bli bra. Så jävla jävla bra!!! AH

Ps under tiden jag skrivt detta har jag lyssnat på nåt slags ambiant -plinkplonk-dreamy-flummy-shit , känner mig helt galen nu Ds

1 kommentar:

  1. Jag vill också vara med!


    Som sagt, 2011, here we come, let it be good, please.

    Och du, ha en superbra resa, med födelsedag och allt. Safe journey!
    /Sara

    SvaraRadera