onsdag 1 december 2010

Förnedringen består II


Jaha så nu har jag äntligen provat det där massagestället nere på gatan, precis utanför huset. Lite aromaterapi-stämning i receptionen (tänk parfymerad regnskog), lite fromt starwars-klädd personal och lite smått fantastiska priser. Kände mig härligt äventyrlig och "upptäckarsugen" och valde lite på måfå en behandling som verkade handla om en helkroppsmassage för 45 spänn.

Enter massage boy, en kinesiskt kort pojke som närmast påminde om en välfriserad, thaipopstjärna med oskyldig blick. Han visade mig britsen som stod i ett större rum där typ 100 britter redan satt och fick fotmassage. Deras stolar var vända mot min brits, som nån slags första parkett till det som skulle utspela sig. Mitt behov av att ständigt befinna sig i centrum tilltalades inte av situationen (kanske om jag varit full).

Det började bra. Starka nypor och bestämda drag. Kanske att de där rovdjursklösningarna över hårbotten var lite överdrivna, men jag köpte det. Det var okej. Och kanske att de hårda lårnypen, som var lika kittliga som smärtsamma, hade kunnat strykas ur programmet men jag tänkte inte klaga. Jag ska inte vara en SÅN, ni vet en sån där tråkis som fördömer allt som är nytt och annorlunda för att det tex smakar mögel eller luktar som gammelfarmors halsmandlar o nej. Jag är en del av den nya kulturen nu, jag accepterar och anpassas.

Till en viss gräns. Kinahorans gräns passerades när thaipopstjärnan välte över mig på rygg, lyfte upp mitt högerben och påbörjade en vildsint ljumskmassage, där könet berördes kanske... 200 gånger? Här kom insikten om att de ack så tunna tightsen hade ett par väldigt opassande hål i skrevet, raskt följt av insikten om att något gått fel. Obönhörligt och oåterkallerligt fel. Stora livsfrågor strömmade genom mitt sönderrivna huvud, som "varför lever jag just nu, just här?" och " varför måste jag få könet masserat inför 100 fnissande engelsmän? DE KAN JU INTE ENS LAGA MAT ELLER ANVÄNDA TANDSTÄLLNING?"

Sen försökte jag sluta tänka och istället lämna min kropp, sådär som typ gamla indianer och trollpackor gör (MAGICA! hjälp). Det hade kunnat gå bra om inte könet så bestämt talade om för mig att "någon rör vid mig, snälla säg åt dem att sluta, snälla jag lovar att aldrig mer lukta mint!"

Tillslut avlutades massagen med att thaipopstjärnan stack in sina fingrar i mina öron (djupt), vispade runt lite och sedan sprang (ordlöst) ut ur rummet. Jag samlade långsamt ihop mitt hår, mitt ansikte, mina ytterkläder och stapplade hem.

Men på det stora hela - en ganska bra dag :D

3 kommentarer:

  1. Å herregud. Så hemskt och så kul. Hemskt, kul, hemskt, kul....imorgon är det en månad tills vi ses min vän. Så grymt!

    SvaraRadera
  2. I Thailand fick jag min mardrömsmassage.. Kvinnan började massera min rumpa med fötterna. Tänk dig olja, halka och fot samtidigt som någon upprepar: "Lelac, Lelac, we only lady!" I did not Lelac, jag var mer spänd än någonsin. Efteråt släppte hon inte ut mig förrän hon fick dricks. Sambon som väntade i väntrummet mötte en likblek J i stort behov av en stark drink!!!

    SvaraRadera
  3. Haggan: Nu är det ännu kortare tid kvar!!

    J: Haha! Ah, det ljuva livet!

    SvaraRadera