måndag 6 december 2010

Saker som kraschade i helgen:

* Trådlöst internet
* Varmvattnet i köket
* Spolfunktionen på toaletten

Vem ringer man när det är hantverkarna man är rädd för? Vem ger man sitt "S.O.S" när hyresvärden, på alldeles för många sätt, liknar en sinnessjuk apa (höga, obegripliga skrik, irrationellt beteende, förkärlek till enkelt skalade frukter osv)?

En tillfällig lösning blev att sluta skita i toan (och då funkade internet! Eh nej) och istället gå till den där offentliga toan på gatuhörnet. Alltså den där lilla betongklossen med öppna hål ned i marken som luktar gammal avföring och... fattigdom? I TEORIN var detta lösningen i alla fall, men alla fattar väl att lilla Kinahoran är alldeles för tjusig för att skita i minusgrader utan möjlighet att spela "mega jump" på ipoden samtidigt (svårt att koncentrera sig när man sitter på huk, håller andan för att slippa alla spännande dofter samt fryser)?

Eller okej det ÄR JAG INTE. Däremot är jag väldigt glömsk. Särkilt när jag är trött och alla rationella tankar överröstas av gårdagens chili som skriker i tarmen. Eller är det det som i folkmun kallas för "fis/prutt"?

Så JA jag sket i toan och allt gick åt helvete och jag ringde i panik till A som var i skolan å ba "bajs överallt!!!" och vi hade vårt första gräl som involverade min avföring och sen kom han hem med en sugpropp och jag pumpade som en porrstjärna deluxe på syra och nu funkar allt som det ska igen.

FÖRUTOM INTERNET

(och varmvattnet i köket men det bryr jag mig knappt om diskar ju ändå inte längre)

yeah baby!

(skjorta: kalles gamla, jeans: Cheap monday, tofflor: A:s, sugpropp: kinatanten på hörnet)

Eller måste man inte ge sån info när man posar på bild? Har man ett val? NEJ! Det finns inga fria val.

2 kommentarer: