söndag 19 december 2010

Sjukboet

Detta var helgen då alla äventyr skulle upplevas, flärden återupplivas och glammet... ja vad glam nu gör. Glammar, förmodar jag.



Istället blev det så här


Vilket gav mig en orsak att diska finfina tekannan som stått gömd och smutsig (som mitt människoförakt, ungefär) bakom en gardin och fått mögligt innehåll


Det revs kilovis med ingefära och dracks té av exklusiva sorter som vi fått i Hunan. Gåvogivaren förklarade att "detta var det finaste téet, eftersom det gjorts på de spädaste, små gröna bladen".


Här är jag vackert liten, grön och späd


Framåt söndagskvällen hade vi fräschat till oss någorlunda. Det firades med tända ljus, vitvinsglögg, skumtomtar och Gökboet. Hade aldrig sett den så jag bröt ihop på slutet. Då fick jag en skumtomte till varpå det kändes lite bättre igen. Men bara lite.

(A, efter att han sett detta inlägg: Syns det är att vi är sjuka? Man skulle kunna tro att vi bara var bakis eller.... lata!)

4 kommentarer: