tisdag 28 december 2010

Låtom oss bedja

Häromdagen skrattade jag ljudligt (dvs grislikt) åt att en kompis pälsmössa kallades "björnfitta" på facebook. Känslan påminde om lycka. Men så överfölls jag plötsligt av en inre osäkerhet som sa att alla andra säkert redan hört det skämtet förut, att alla andra visste att pälsmössor kallas för björnfittor och att om jag försökte berätta detta som ett eget skämt så skulle de skaka på huvudet och sucka. Förstår ni hur jag menar? FÖRSTÅR NI?

Suck

Sådana dagar är ensamheten inte så mycket något konkret fysiskt som den är något upplevt psykiskt. Och det är ju mycket värre!

Som när jag lyssnade på Strages alla "årets bästa-skivor" på spotify och bara älskade det som kallas för häx-house (Magica dansade saligt genom lägenheten!) men sen läste jag att detta var inne i september

september

(till svärmor: äsch jag skojar bara. Jag bryr mig inte, jag är en egen individ, jag är grisig och otrendig, oroa dig inte inget har ändrats. I-N-G-E-N-T-I-N-G (skrik) )


Snart är det 2011. Jag lovar att älska häxhouse flera månader efter att alla andra slutat. Eller i alla fall till nästa Knife/Fever Ray-projekt. Vad ska de hitta på härnäst månntro?! En ångestframkallande dödsmässa att döda små pälsdjur till? Låt oss knäppa händerna och hoppas.

4 kommentarer:

  1. Sjukt bra det där! Såg Fever Ray på den där utomhusfestivalen på Djurgården för två år sedan; regntunga skyar, åska i luften och allmän domedagsstämning gjorde den konserten helt fantastisk.

    Vem vill örkar va trendängslig? Såg ett en sån där 'Fibes Oh Fibes frisyr' på flyget tillbaka från Hstad. Ville bara klappa honom på kinden och säga att allt kommer bli bra.

    Stefan

    SvaraRadera
  2. allmän domedagsstämning gör allting fantastiskt!

    Kan du inte klappa på och säga sådär till mig också? Jag lovar att hålla mig för skratt! Vem vet, du har kanske rätt?? O-:

    SvaraRadera
  3. Klapp! Vem ska trösta Stefan då?

    SvaraRadera
  4. barnen stefan, barnen och regnbågarna

    SvaraRadera