tisdag 21 december 2010

chocken

Kollade bokningsbekräftelsen på min resa Bangkok-Stockholm och drabbades då av en NAKENCHOCK! Eller okej den var bara helt vanlig (svalt Garbo-yttre med diskret särade läppar, svagt rynkad panna men INOMBORDS RASADE ETT SJÄLENS KRIG) men ändå!

Överst på sidan, bredvid trevliga ”Ms Jessica Eriksson”, har man satt dit ”age: 30”. Det tog kanske 0,9 sekunder för mig att inse att jag faktiskt kommer fylla år i thailand och därmed kommer vara 30 nästa gång jag sätter foten på svensk jord. Men blabla vem bryr sig ålder är bara en siffra osv men VARFÖR har man satt ut den sådär, bredvid mitt namn? Brukar man inte skriva ut personnumret istället, dvs ”Ms Jessica Eriksson, a fabulous woman with perfect mental health, born 810112”?

Men nog med fånig åldersnoja och fram med dagens insikt: mitt stora romanprojekt "det magiska livet" måste skrivas under pseudonymen Magica de Hex. OCH! Kanske av mitt kön. Vilket i så fall skulle innebära att mitt kön kallar sig för Magica! :D

6 kommentarer:

  1. Varevigastedag besöker jag din blogg, kanske har det blivit en drog för mig nu.

    Du vet, 8 dagar senare blir jag 30 och jag funderar över vad jag tycker egentligen. Det känns inte helt klockrent direkt.

    Looking forward to your big novel, Magica :)

    /Sara

    SvaraRadera
  2. Jag har ju då hunnit vara 30 i några månader nu, och jag måste säga att det är heeeeeeeeeelt underbart! Jag spelar mer Sims3 än vanligt, men tar helt andra beslut nu i simmarnas vardag än vad jag gjorde medan jag bara var 29. Jag är inte längre ute efter att ligga med alla de andra simmarna, utan är nu mera fokuserad på inredning och detaljer än innan. Känns mogen och helt korrekt. Ibland tvingas jag ut i verkligheten för att ta hand om barn och dylikt, och ja, det känns väl bra det med. Klokt och moget på nåt sätt. Tack vare min nya laptop kan jag spela sims var jag vill.

    SvaraRadera
  3. sara: du får gärna droga på mig!
    madde: HAHA! genialt

    SvaraRadera
  4. Väntar med spänning på önskelistan eller är man för gammal för det vid pass 30? Tofflor, permobil, halkskydd, hempermanent mot det gråa, bara några förslag.

    SvaraRadera
  5. Men...när kommer ni till Sthlm egentligen? Du fyller 30 i Thailand den 12:e. Vi åker den 18:e. Det ger oss...sex dagar, fem om vi inte vill umgås i våra resväskor, av möjliga hemresedagar. Inte så många. Klarhet tack!

    /Maria

    SvaraRadera
  6. Anonym: ja jag fattar, jag är löjlig, men det var ju första gången nån kallat mig för 30! I hela mitt liv! Plus att jag var 25 i går, vilket betyder att jag kommer vara 35 i morrn och sen är jag nästan död! Så det jag önskar mig är en bra ansiktslotion som står emot torr förorenad luft OCH en permobil. De verkar askoola!

    Maria: Vi kommer hem den 16 januari, A på dagen och jag sent på kvällen... Så tight blir det. Men vi måste ju ses eller hur? JA!

    SvaraRadera