tisdag 3 maj 2011

Tempeldamerna


En dag stannade en hel vagnslast med sjungande damer, på väg till templet, utanför huset. Vårt första möte var lite trevande


För att lätta upp stämningen visade jag mitt bästa danssteg (den s.k "hönan") varpå jag fick omedelbar respons. Här kör de en slags traditionell khmer-dans som sker till ca 87% med händerna.


Sen åkte de vidare hit, till ett av de finaste tempel jag någonsin sett. Det låg på en bergstopp och var inrett med fina pasteller, rökelse, guld och rynkiga människor. Tog visitkortet till inredarn och kommer ringa så fort jag köpt det där huset på norrländska landsbygden/Kenyanska bergslandskapet/Thailändska kusten/Kambodjanska VARSOMHELST


Träffade denna trevliga nunna, som knöt ett rött band runt min handled och önskade mig lycka. Jag strök henne över den sköna stubben och viskade mjukt i hennes öra att det är försent, försent för lyckan. Hon  log försiktigt och sa att om hon kunde överleva galna massmördare så skulle nog jag klara ett liv med kronisk sjukdom. I pannan hade hon märken efter koppning, en av få alternativa behandlingar som yours truly inte testat mot sin sexiga sjukdom ännu. Men slänger de in lite magiska örter och en upphetsande trollformel så är jag så jävla PÅ! Läste förresten om en "magisk kula" häromdagen som man kan köpa i Kina, som ska sväljas i skenet från fullmånen och som kräver att man därefter undviker sånt som sex, lurviga djur och kanske modern teknik i ca 2 veckor efteråt. Så fort jag hittat en snygg kåpa (de nämner inget om klädsel, men ska häxan ta brygder i månskenet så ska det givetvis göras i rätt outfit) så kör vi!

2 kommentarer: