fredag 20 maj 2011

Bye bye Bangkok, Hi Hello Hangzhou


För en halv evighet sedan lämnade jag Bangkok och hamnade i Kina igen. Ni vet, landet utan roligt internet OCH (sen ett par veckor tillbaka) skildringar av tidsresande på tv och i filmer. Back to the future, Donnie Darko mf.l. är numera lika svartlistade som typ... HEROIN. Vet inte varför. Än. Men i natt, när jag sitter ensam och väljer mellan att skapa en liten kramvänlig pudel att hålla fast vid av uttjänta handdukar, lim, vansinne och dun ELLER virka 32 rosa blommor till min duschmössa, då kommer jag kanske greppa datorn istället och göra vissa efterforskningar.

Men ja, Hangzhou igen. Fast innan jag landade i A:s studentrum drog jag igenom Yunnanprovinsen längst i söder. Jobb osv. Träffade sjukt fattiga barn, hälsade på i deras hus, åt solrosfrön ur framsträckta rynkiga tanthänder, gick i koskit, kissade i grävda gropar, skakade smutsiga händer, bilade på snirkliga bergsvägar, stakade mig fram på bambuflottar (!), tog 1000 foton och åkte vidare.

Nu ägnar jag dagarna åt att svettas (igen!), jobba med tråkiga saker på café med wifi och vara trevlig. Och burdus. Och.... sååååååååå jävla trött. Vet inte om jag är sjukare än vanligt eller utbränd eller bara... död. Djupare analyser av detta samt foton kommer senare GUD så spännande!

2 kommentarer:

  1. Så många nya inlägg på en och samma gång, hur ska jag bete mig?? Jag kommenterar alla tror jag.

    Stakade dig fram på bambuflotte? Vad säger man? Det är INTE samma sak som att putta på en gunga 10 min för att sedan bygga en sandkaka.

    /Sara

    SvaraRadera
  2. haha du är fantastisk! Alla som bloggar borde ha en läsare som du. puss

    SvaraRadera