onsdag 4 maj 2011

Bajsar i Bangkok

Jag fick tipset att rikta kameran mot mig själv nångång. Det är svårt, särskilt om man vill att det ska se "avslappnat" och "naturligt ut".  Som en lös ringmuskel alltså. Och det vill jag ju. Någon gång. Efter alla år som gris kan jag väl få vara lite Garbo, ja ni vet lite svalt blasé sådär. Snälla? 

Nåväl. Det är som det är. Detta är det närmaste jag kan komma - när jag sitter och skiter. Här är jag väldigt naturlig, på väldigt många sätt. Denna bild är också en mycket bra sammanfattning av vad jag gör i Bangkok just nu. Jag har diarré, orkar aldrig klä eller sminka mig samt är alltid väldigt trött. På dagarna jobbar jag, tar lagom långa promenader och skyndar sedan hem till toa och AC igen. Läskigaste vardags-edgen hittills var när jag åkte ca 8 tunnelbanestationer bort till en trång, tryckande varm marknad, med en mage som ville tömmas både uppåt och nedåt på samma gång. Ca 9 gånger var jag nära att spy. Ca 80 % av miljöerna värderades utifrån hur kräkvänliga de var. Men det gick bra. Så fort jag gjort mitt första köp kändes allt bra, så bra. 


Har förresten löpt (LÖPT!? Herregud. "Hej jag behöver en låda tampisar eftersom jag LÖPER) nya glasögon också. Jättefina, gamla armanibågar som låg och dammade i en monter. Känner mig som en vit linnekavaj på franska rivieran (som löper och skiter) i dem. ELLER som....

                    

4 kommentarer:

  1. Sämre förebild kan man ha.

    /Stefan

    SvaraRadera
  2. Jag vill alltid kommentera alla dina inlägg, men jag hittar inte ord! Du skriver om allt möjligt fantastiskt, tragiskt, hemskt, förvirrande och roligt, allt på samma gång och sättet du skriver på gör att jag bara vill läsa mer!

    Jag tror att du kan vara den mest galna OCH samtidigt mest vettiga människa jag känner. I regnbågslandet är du nog den multifärgade (tänk klara färger och pastellfärger) ponnyn som glittrar och när du hoppar mellan molnen lätt som en fjäder så har alla de andra enfärgade ponnysarna som inte har glitter tur om de får en liten stänk av ditt glitter på sig.

    /Sara

    SvaraRadera
  3. stefan: eller.....?
    sara: du är ju helt jävla cp! Älskar dig!

    SvaraRadera
  4. "Både mest galna och vettiga människa"

    Jag tror att detta kan vara en perfekt komplimang. Precis så vill jag vara.

    Tack!

    SvaraRadera