fredag 5 november 2010

MÄH!

Sitter i Kina och upprör mig över Ribbings blogg på dn.se. Konstruktivt, verkligen! Men hon skriver ju att man ska bevara traditioner som går ut på att tjejer är bästis med tjejer och killar bara med killar! Dvs möhippan/svensexan. Sen passar hon också på att skälla lite på flamsiga tjejer som har MÄN som BÄSTISAR och vill ha sådan en som tärna. Och det går ju inte, jag menar, kuken kan ju fastna i blombuketten när bruden räcker över den, eller så kanske den (kuken) börjar prata mitt under vigseln, kanske säger I OBJECT TO THIS MARRIAGE för jag såg bruden naken när vi var 8 och hennes TITS LOOKS LIKE MYGGBETT! HAHAHAHA! Inte vet jag vad som kan gå fel men det måste ju vara något hemskt allvarligt.

Själv känner jag lite såhär (preaching to the choir JAG VET men jag kan inte låta bli *vill leka politisk blogg*): Nåt av det bästa som hänt mig var att upptäcka att killar å tjejer går finfint ihop, bara som kompisar. Att vi inte måste knuffa varandra på skolgården eller skrika att den andra har farliga baciller. Att vi kan kolla på sport och sex and the city tillsammans, vara lika fulla och skandalösa på fester, ringa varann mitt i natten bara för att prata, inte för att ligga. Att jag inte behöver spela nåt jävla spel med grabbar bara för att de är... grabbar. Att kön inte behöver definiera relationer, personligheter, preferenser, whatever. Jaja ni fattar ni är ju lika smarta och upplysta som jag är. Men Ribbing? Gosigaste gulligaste tantkrullsribbing? Lite mossig världsbild ibland, visst, men sexist? Nej jag pallar inte.

(Men nä det kanske inte är så upphetsande att läsa en kinablogg som handlar om vad nån på dn skrev för ex antal dagar sen. För att uppväga detta kommer jag att lägga upp foton på 1000åriga tempel, nya favoriträtten och min mörkblå blommiga jacka senare idag. Hurra!)

2 kommentarer:

  1. Jag hade ingen önskan om en möhippa, särskilt inte en traditionell sådan, men hur som helst blev det ingen för jag hade inte tillräckligt med tjejkompisar! Petter sa lite för sent att han gärna hade gjort en. Tänk om han hade gjort det! Vad roligt!
    En annan sjuk sak är att när jag säger att jag inte fick någon möhippa verkar det som om vissa tycker synd om mig och tar det som bevis på att jag inte har några vänner.

    SvaraRadera
  2. sjukt att det inte blev möhippa för att du inte har tillräckligt många tjejkompisar?? Man kan ju ha 1000 grabbar istället, duger inte det liksom? Äh jag är så less på kön och alla begränsningar som medföljer. Alltid.

    SvaraRadera