onsdag 17 november 2010

GÖLLIGT!


På väg till lunchrestaurangen idag så mötte jag den här tanten. SÅ GÖLLIG!


Här applåderar hon vårt möte (på riktigt!). Göllegölltant!


På restaurangen satt dessa tu och lutade sina huvud mot varandra så glasögonen krockade. Såååå gölliga!



På vägen hem igen mötte jag pyjamasar på stan! Gölligt eller gölligt?


...och nu när ämnet ändå är uppe: För några dagar sen när vi strosade i hutongerna fick A kramas med tre svansviftande voffsingar och ALLA MATCHADE VARANDRA! Gölligt.



Samma dag mötte vi dessa två som var lika som bär! ASGÖLLIGT!


...men bara såhär för sig själv vet jag inte om hunden var särskilt göllig. Kanske var den bara äcklig då. ÄCKLOÄCKLOÄCKLOHUND!

3 kommentarer:

  1. är det seriöst helt ok att bara fota folk så där hur som helst i kina? Eller är det ok för att ni är "turister"?!
    Här skulle man ju bli helt misstänksam...!

    SvaraRadera
  2. jag vet faktiskt inte? Alltså du menar att det skulle kunna vara olagligt att fota utan medgivande? Jag fotar väldigt sällan utan att ha kollat med personen/personerna först att det är okej. Undantaget här är brudarna i pyjamas, vilket kanske syns. Man märker ju fort om någon inte vill vara med på bild. Eller när någon VERKLIGEN vill vara med på bild, som tanten överst. Hon blev så till sig att hon sedan ville fota mig också. 2 ggr var hon nära att ramla, med min nya fina kamera i nävarna.

    SvaraRadera
  3. nej inte olagligt, men helt ok? Jag menar, alla verkar så ivriga att vilja vara med på bild, eller så är det så att kina innehåller en massa massa människor att det inte är så svårt att hitta den procenten som gärna vill fotas..., vinka glatt eller sova på offentliga platser. ...

    SvaraRadera