onsdag 13 april 2011

Vansinnet (eller: rummet jag bor i)

11:39pm
Jag: X har en rosa hello kitty-badmössa i sitt badrum

11:39pm
Bror: my god

11:39pm
Jag: I övrigt är han obehagligt strukturerad. som du, om du hade haft aspergers och allt gått för långt. Jag har hittills noterat: 15 armbandsur, prydligt på rad i hyllan. en bok av donald trump: "think as a champion" på skrivbordet. 10 läsglasögon perfekt på rad - bredvid klockorna. GUD! Säg åt mig att sluta! Jag har badrummet kvar... Har redan sett en flaska med etiketten: Look sexy naked!

11:41pm
Bror: alltså. ja. jag gillar ordning, men inte massmördar-style

11:46pm
Jag: jag har fotat allt

11:47pm
Bror: bra

11:49pm
Jag: alltså jag skojade inte - Jag HAR fotat allt! de prydliga klockorna, duschmössan osv. det kändes så… sjukt? Inte det jag gjorde givetvis, det kändes fullkomligt normalt, utan hur HAN är! …men eg är det kanske jag som är... galen

11:50pm
Bror: ni är sjuka båda två

11:50pm
Jag: vi leker nån slags katt å råtta-lek just nu känner jag, fast han vet inte om det! han lockar och provocerar mig med sin ordning, jag följer efter och fascineras, och så går vi så, runt runt i vansinniga cirklar!






Ps. Det som lockat fram mitt vansinne är givetvis inte faktumet att en kille har en Hello Kitty-duschmössa. Det som drivit fram detta är faktumet att en människa (tänk Patrick Bateman) som gillar raka linjer, borstat stål, sånt som är "fräscht", "cleana flygplatsmiljöer" osv har en Hello Kitty-badmössa. 

Och ja såhär belönar jag människor som låter mig bo gratis i deras rum eehh....  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar