fredag 8 april 2011

efter diarré kommer tempel

SÅ! Magen lugnade ner sig och så bar det av. Till Angkor Vat. Finns mycket att säga om detta, men jag visar lite bilder istället. 


Huvudtemplet



Sen finns det ju typ 5 miljarder tempel till, utspridda i djungeln. En del är övervuxna av träd och känns väldigt mycket som nån magisk plats i Lost. Faktum är att hela Angkor Vat låter och känns lite som ett avsnitt Lost - hemligt, övernaturligt, mystiskt, svettigt och övervuxet. Det enda som fattas är den sexuella spänningen och kanske en isbjörn. Galna japaner, feta amerikaner och blixtrande svart rök (JAG) finns det däremot gott om


Och så finns det massor av barn, som väldigt påstridigt vill att man ska köpa just deras armband, vykort, flöjtar, böcker med mera. Som tjej tycks jag vara mer utsatt, de kanske tror att jag har nåt slags moderligt, blödande hjärta under häxskruden?! Min kommentar till det: HAHHAHHAHAA eh eller nä *slänger ner 5 flöjtar, 1000 vykort och 6 armband i resväskan*


Nån annans semesterbild. Bruden längst till vänster har inte riktigt slagit på softa semesterhumöret än.


En annan turist

          
Ska göra en parfym som luktar exakt som Angkor Vat efter ett svalt morgonregn - våt jord och sten, fuktigt trä, helig nytvättad luft och luftig sandelträ-rökelse. Den ska givetvis heta (trumvirvel) MAGICA!


Min fin-fina guide Wanna som haltade genom hela besöket. Hade blivit påkörd av en motorcykel men tyckte inte alls det var jobbigt att klättra i trappor som såg ut som väggar för det. Själv klättrade jag i långklänning, läppstift och flip flops - du kommer aldrig att se mig i funktionsenliga kakishorts och kardborresandaler! Men kanske flygande på en kvast

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar