tisdag 12 april 2011

Chatochak

Jamen marknaden då! Ja i korthet kan man säga såhär: det var varmt. Det var trångt. Det var svettigt. Det var underbart. Vid ett tillfälle satt jag i ett trångt bås och provade skor, i en luft som var tjock av... ekologiskt parfymerade cigaretter. Kom ut asglad, köpte ett par orangea manchesterbyxor med hög midja och utsvängda ben och en trång Iron maiden-tisha. Kände ett plötsligt sötsug, åt groteska mängder mango med sticky rice och kokos. Det blev helt plötsligt väldigt uppenbart att hela chatuchakmarknaden konstruerats enbart för att roa och glädja MIG. Och det gjorde den. Vid GUD det gjorde den. 
.  

Mango med sticky rice - Haggans favvo. Numera även min.


En gatorna inne på marknaden, som jämfört med de små trånga passagerna inne bland stånden är en bred autobahn med få trafikanter


Jag: Hey! You're gorgeous!


Han: noooo I look to big! 
Jag: No, you look cool! To cool for school! (It made perfect sense då) 



Countrystämning


 



Men aaaaaw lilla vän! Är livet så hårt? (spökviskning: jaaaaaa det ääääär det)


chihuahuaorna (???!!!) såg ut att ha det lite... mysigare. Pearls for ma bitches, pearls for ma bitches!


VAD HAR DE I ÖRONEN?! Och varför?

Ja och så fanns det tusen bilder till som jag var för svettig för att ta - fingrarna gled över knapparna osv. Men vet ni? Jag ÄLSKAR att svettas!! Det känns så himla JAG på nåt vis - grisigt, snuskigt, ofrånkomligt och liksom alldeles för mycket. Ni som känner mig förstår precis.

4 kommentarer:

  1. Jag ser mig själv köpa typ tusen av de klänningar som visas på bilderna. Jag ser också mig själv få fullständig panik över att vara en sill i den massan av folk. Så jag skulle nog ge en slant till nån som skulle kunna gå in där och köpa klänningarna åt mig.

    But Happy You Enjoying It. :)

    /Sara

    SvaraRadera
  2. äsch det skulle gå bra, du är lång. Dvs du skulle inte dö av syrebrist.

    SvaraRadera
  3. Alltså det där smugga smilet på chihuahuan... haha! och tassen!

    /A

    SvaraRadera
  4. hon gillar't, så mycket är säkert! Tur för henne, burliv verkar inte vara nån höjdare i övrigt

    SvaraRadera