fredag 15 april 2011

Phuket

Har ännu en gång bevisat för mig själv att jag inte är mogen nog att hantera stark sol. Ser ut som Freddy Kreuger i fejjan.

Åt mat med Leah vid havet i går kväll. Adopterade en kringstrykande valp som ville sitta i knät. Leah gav den räkor från soppan och döpte den till puppy. Skrattade länge åt ingenting. Tittade på alla människor med överjordiskt vackra smiles. Satt kvar tills personalen bad oss gå. Gick hem i vattenpölar, under en kolsvart himmel som ibland lystes upp av vita, vita blixtar

...och djungeln ba: SKVÄÄÄK SKVÄÄÄK SKVÄÄÄÄK ribbitribbitribbit KKRkrrkKKRKKRrrKKRrkrkrkKRKRKrr ribbitribbiteibbiteibbit SKVÄÄÄÄKVKSVÄÄÄKSKVÄÄÄÄÄK

7 kommentarer:

  1. Underbart!! Själv sitter jag omringad av flyttkartonger i ett mulet norrland och längtar efter KKRkrrkKKRKKRrrKKRrkrkrkKRKRKrr ribbitribbiteibbiteibbit SKVÄÄÄÄKVKSVÄÄÄKSKVÄÄÄÄÄK. Det är för lite sånt i mitt liv. :(

    SvaraRadera
  2. Åhhh... vad du upplever livet. Mitt i allt det som inte är bra hittar du också paradiset. Ett skväkande paradis låter det som. Det är inte utan att man blir lite avis...

    Jag har mer ett "mamma, varför, varför, mamma, vadå vadå, mamma, vad är det vad är det, varför varför varför" - paradis...

    /Sara

    SvaraRadera
  3. Hälsa älskade Leah och puppy!

    SvaraRadera
  4. SKVÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄK

    SvaraRadera
  5. jennie: jag kan ringa dig och skvääka högt nån dag om du vill!

    Sara: jag fick leta länge och intensivt... och jag misstänker att det finns en time limit även på paradiset. Så nu äre bara njuta alltså som går så länge det går

    Haggan: Leah är hälsad, puppy övergav oss när räkorna tog slut... Så cyniskt och hårt livet är!! Inte för kringstrosande gatuhundar, nejnej, för MIG! migmigmig

    Jonas: ribbit

    SvaraRadera
  6. sara: ditt paradis låter också jättefint! Och Jennie: Jag vet att det är 1000 år sen vi hördes, men jag är väldigt sugen på att se nya huset, gamla mannen och halvfärska barnet nån dag!

    SvaraRadera