måndag 20 juni 2011

MITT SMUTSIGA BLOD

Låg och deppade (fosterställning i sängen, godis i munnen, tankar i stil med "det finns BURHÖNS med sexigare tillvaro") när jag plötsligt fick infallet att läsa ett av mina egna gamla blogginlägg. Då blev jag glad:

"Pappa, alltså den jag vuxit upp med, är i stan. Har seriösa planer på att noppa åt mig ett hårstrå till DNA-test när vi möts, men vet inte riktigt hur detta ska gå till. Tips, någon? Har inte kommit längre än att plötsligt, i en hej-kram, lugga till och sen ba ”äh jag ville bara ha ett till min… min… samling…? Min hårsamling. Min samling av hår. Andra människors hår. Min samling av andra människors hår som jag tar fram på kvällarna och stryker långsamt, långsamt, som om det vore ett litet, litet men vackert och unikt djur." 

Ser ni? Jag var glad och liksom... lagom eller ska vi säga... konstruktivt vansinnig en gång. Alltså kan jag bli det igen.  

Men ni anar inte hur långt borta det känns just nu. Eller i alla fall inte dem av er som ansåg att påklädningen i morse var en ganska odramatisk händelse, som inte krävde allt ni hade i såväl fysisk som mental styrka. Tänk er att dessutom behöva laga frukost efter det! *SKRIK* 

Jag ba... "Hallååååå Guuuud det här är inte rooooligt läääängre..." 

(paus) 

"MAMMA SÄG ÅT GUD ATT SLUTA!" 

*tystnad*
*tystnad*
*tystnad*  

Men lite goda nyheter på det: Jag ska hem i juli. Jag ska bada i en norrländsk skogssjö och jag ska äta flera kilo ost. Jag ska bli jävligt fet och jävligt älskvärd och sen ska jag skriva en bok om alltihop. Och börja samla på hår. Andra människors hår. Andra människors hår som jag kommer ta fram på kvällarna och stryka långsamt, långsamt, som om det vore ett litet, litet, men mycket vackert och unikt djur 

And I shall call it schmagina 

4 kommentarer:

  1. Du kan få en av mina gamla dreads, har en hel påse under sängen...Men NÄR är du i Uppsala är det viktigaste. Eller var som helst! Får man paxa?

    SvaraRadera
  2. Tänkte på dig imorse. Tänkte egoistiskt att jag vill att du ska komma tillbaka hem, samtidigt som jag vill att du ska vara där du mår bäst, var det nu är i världen. Och så läser jag nu att du ska dyka upp i svenska skogen i juli. Vi kommer till norrland runt den 23 juli. Ses ses ses hoppas hoppas hoppas.

    /Sara

    SvaraRadera
  3. haggan: Klart man får paxa!
    Sara: kommer vara i norrland från typ 9 juli, vet inte hur länge... 7-14 dagar eller så? Men hoppas vi kan ses

    SvaraRadera
  4. varför har du dina dreads i en påse under sängen? Jag anar MAGI!

    SvaraRadera