måndag 6 juni 2011

Delicates

Så har det tvättats igen, allt för att upprätthålla en förljugen bild av mig själv som en väldoftande och ren person när jag egentligen är en sån som svettas utan att duscha och äter chips med ostsmak i sängen tills allting, inklusive A:s hår, luktar otvättad vagina. 

Jag säger att DET tvättats eftersom det inte är jag själv som står för själva verbet "tvätta". Det gör en barsk kinestant i källar'n, som sitter där på en pall bland dammtussar, spottfläckar och ca 200 studenters tvättpåsar framför en rad av darrande, brölande tvättmaskiner ca 15 timmar om dygnet. Livet lotteri osv. 

Det låter kanske bekvämt, för mig alltså, att slippa stå för tvagningen själv, men nej.  Det rådande arrangemanget har lett till att jag inte vågar lämna in ca 30 % av mina grejer. De där grova arbetarhänderna! Vad förstår de om ömtåliga spetsunderkläder!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar