torsdag 21 juli 2011

norrlands guld

Vi letade efter en loppis, men den var stängd. Fortsatte köra tills vi hamnat i västerbotten. Där såg vi den här skylten 


Och då bara MÅSTE man ju gå på upptäcksfärd! Och inte in i sitt själsliga mörker för en gångs skull, utan ute i den ljusa VÄRLDEN! 


mmmm världen. Ibland gillar vi faktiskt varandra, du och jag. 


Kom till en älv. Eller fors? Hursomhelst - en plats där själslig ro blir till


och livsnjuteri. Ja herregud om jag inte älskade mig själv så mycket skulle jag tycka att det här var ett fullkomligt olidligt blogginlägg. Ni som känner mig unnar mig säkert detta, ni vet ju att det bara är en tidsfråga innan jag står på nån mörk sten i skogen och skäller ut ångestfyllda besvärjelser i natten (igen). Eller bara... tittar på tv. Liggande och osmakligt mätt. 


Men där är vi inte än. Vi är vid en älv. Och det finns faktiskt bara ett sätt på vilket man kan ta sig an en norrländsk älv en varm sommardag


naken och solvarm 

1 kommentar:

  1. Lovely. Just lovely.

    Jag och lilla mannen kommer upp till norrlandsbyn imorgon. Hör av dig om du är kvar och om du har möjlighet, tid att ses.

    Puss och kram.

    /Sara

    SvaraRadera