måndag 11 juli 2011

kunskapens slöja

Det är måndag och bakom mig ligger en hederlig arbetsdag. Jag har suttit i möte där jag fick chansen att testa mitt nya, vuxna jag. Ni vet, det där som utvecklades någon gång mellan inälvsmiddagar, översvämmade lägenhetsgolv, smogluft, vansinnesutbrott vid en biljettlucka i Shanghai, bubbelpool med mördare i Bangkok, 24 olika flygningar mellan diverse asiatiska länder och nakendansen med två vältränade dansare från en ladyboys-show (tänk dansgolv av sand vid en pool, tänk lady gaga, tänk tequila, tänk vackra avklädda homosexuella män, tänk "nyss fyllt 30").

Nej men gud. Nu kom jag av mig. Pappa slog på Lotta på zoo eller eller Lotta på knegarmöte eller eller Lotta och... och... de lössläppta sommarödlorna

Herregud. Ska det verkligen vara såhär?

...

Sak jag saknar från Kina: att inte fatta vad folk säger. Eller hur de ser ut. Eller nånting alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar