fredag 1 juli 2011

Little india


Han: Hello madame, hello, HELLO MADAME HELLO
Jag: Eeeh hello?
Han: (fnissar förtjust och pekar på kameran) Photo! Take my photo! Me! Photo!
Jag: Okej! (fotar)

Han: (vinkar entusiastiskt med händerna) Now let me see!

(visar)

Han: Very good. I am a very very handsome man! (fniss fniss)

Ligger nu i sängen och funderar över hur min arbetskollega, som lånat ut sitt rum till mig och som gillar sådant som är "vitt, fräscht, flygplatsmiljöer, stål, blankt, american psycho" osv kommer reagera när han upptäcker de tre (TRE) mensfläckarna jag lämnar efter mig på hans vita bäddmaddrass. Vad säger etikettreglerna här? Ribbing- HJÄLP! Ska jag köpa en blomma, en blender i rostfritt stål, en rosa nallebjörn som säger "förlåt"? En lapp kanske! Med glada smileys och ett par väl valda ord:

"Bästa du! Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag mensat på din säng (smiley). Jag hade för liten tampong, eller för mycket mens, eller så kanske du har alldeles för tunna lakan (blinkande smiley). Men låt oss nu inte ägna oss åt småaktiga personangrepp och anklagelser, utan storsint enas om att vi båda ska göra bättre ifrån oss i framtiden! (smiley smiley smiley)"

Eller så tänder jag bara eld på allt. Inklusive mig själv, givetvis.

1 kommentar:

  1. man kan också köpa en ny bäddmadrass, men det vore ju alldeles för enkelt och förutsägbart.

    SvaraRadera