fredag 8 juli 2011

en svensk tiger

Två dagar på en soffa i Sverige och de stora livsbesluten pockar på. Var ska jag bo? Arbeta? Hur ska jag ställa mig till snabba kolhydrater och den långsamma händelseutvecklingen i Days of our lives? Vem är "Idol-Linda" och hur stort emotionellt engagemang ska jag tillägna nyheten att hon förlorat alla sina facebook-kontakter? Ja och så vidare och så vidare.

Nej, jag tror jag skjuter på allt detta ett tag till, det är ju en dag i morgon också. Och en dag i förrgår! Som spenderades på ett tak på en skyskrapa i centrala Bangkok, i och bredvid en stor pool+jacuzzi tillsamman med feta européer och en italiensk amerikan som beskrev sig själv som "en tiger i en värld av får". Detta var bara en av detaljerna som fick mig att tro att jag spenderade min sista dag i Thailnad med att bada bubbelpool och skratta med en mördare. Andra intressanta detaljer var att han bott på gatan sen han var 15, tjänat mycket pengar på kort tid och slutligen tvingats lämna landet efter att ha gjort "bad things to bad people". Plural. Hans "verksamhet" (som aldrig beskrevs närmare) sköttes nu av hans bröder och kusiner och hans överkropp bar spår efter två knivhugg. Efter upprepade försök att få mig att åka med honom till Filippinerna istället för Sverige senare på kvällen, eller åtminstone att jag skulle bli "mer tiger" sa vi hejdå och jag åt min sista pad thai i ensamhet.


Men Days of our lives då, borde inte mer ha hänt på ett år?? Saknar tiden då Marlena var besatt av djävulen, det demoniska skrattet, de gula linserna!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar