tisdag 19 juli 2011

Kina?

Visst har det varit skön Kina-stämning i de senaste inläggen? Trångt med folk, intensiv biltrafik, svett, ris och frustration?

Nä. För jag åkte hem. Och i början av augusti åker jag bort igen, fast då bara ett par veckor eller så. Jag vet typ ingenting om vad som kommer hända i framtiden och jag vill inte riktigt tänka på det heller. Inte än. Jag tänker på annat istället. Som det där med hygien och hårborttagning, som P1 ägnade typ en timme åt förra veckan. En slags mikrobiolog eller liknande förklarade exakt hur äckligt det är att duscha och raka sig men värst av allt: att vaxa sig. Hon riktigt skrik-frust-skrattade bara vid tanken. Och det gjorde jag med. Delvis för att hon lät så rolig, som en klassisk nörd med hästpåbrå (som jag själv, ungefär), men mest för att jag äntligen fått rätt i mitt hygien-förakt. Eller var jag bara less?

Vad jag däremot inte är less på är att blogga. Frågan är bara hur. En gång försökte jag vara lite rolig, nu  vet jag inte vad jag är. Lugn och tillbakalutad kanske. Men snart kommer jag beblanda mig med människor igen och då vet man ju hur det blir. För mycket av allt. Särskilt könsord. Det är något med normbundet inrutat socialt umgänge som bara tvingar mig att skrika könsord. Och tänka på hur min mun drar till höger när jag ler.

Gud. Människor. Hur gör man? Vet någon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar