fredag 22 oktober 2010

shoulding all over myself

Kylan. Koftorna. Kallvattnet. Tofflorna. Stearinljusen.

Jag borde verkligen arbeta nu. Läsa igenom alla projektrapporter en gång till och skriva frågor till olika ansvarspersoner innan jag åker till norraste kallaste Kina tidigt på måndagsmorgon för att “övervaka” (ja, det står så i arbetsbeskrivningen) och utvärdera ett pågående utbildningsprojekt.

Förbereda mig. Ta på mig vettet och ansvaret ovanpå alla lager av dåligt värmande textiler. Jag borde verkligen.

Om jag inte jobbar så borde jag iallafall ta mig ut. Kanske möta upp A och hans klasskompisar på lunch nere i The Wu JAG MENAR WUDAUKUO (är fortfarande varken trendig eller ung). Ja, det borde jag verkligen göra. Strunta i alla idiotiska saker vissa av dem sagt om muslimer, vapen och musik och ge det sociala umgänget en ny chans. Jag borde verkligen.

Vad jag verkligen inte borde göra är att ligga inne och lyssna på deppig pop. Inte heller borde jag ligga här och lyssna på alla ensamma hundars ångest, de kvarlämnade och olyckliga. Det borde jag verkligen inte.

2 kommentarer:

  1. just do it!

    problemet vid såna här tillfällen är att folk tänker för mycket, det är därför det inte blir gjort. Därför ska man inte ens fundera på vad/att man ska göra, man ska helt enkelt bara gå på som en robot.

    Ingen annan lär ju göra ens jobb, då är det väl lika att göra det själv! ;)

    (fy fan vad jag är klok. Men det är för att jag är 30+. Du kommer märka snart vad jag menar, hehe)

    SvaraRadera