söndag 17 oktober 2010

Arty farty

Lördag=konstdag! En väldigt god orsak för Kinas lilla Hora att både duscha, klä sig i rena kläder och taxiåka som värsta blondinblemman till Beijing art district.


Beijing art district är stort. Jag har ingen aning om hur stort. Det består av massa gallerier och smågator där man kan strosa, fika och handla. Ser man en utställning som verkar intressant går man in - gratis. Hoppas jag, det var i alla fall ingen som stoppade mig. Fast hur ska jag veta det, jag fattar ju ändå inte vad någon säger?? Förutom nödvändiga ord som "mätt", "öl" och "gravid".

Hursomhelst.


Under denna helg pågick en stor tatueringsmässa i konstdistriktet. Tatueringar har funnits länge i Kina, men först på senare tid har det börjat bli hyfsat vanligt och accepterat. Ryggtatueringar tycktes vara extra populärt. De som blev tatuerade på fötterna grät.


Om det inte räckte med ryggen kunde man så klart gå steget längre. Men vem vill skeda honom nu? Häxan i Hans och Greta?


Jag var sjukt snygg i håret och tänkte nästan bara rena tankar.



Vägg i vägg med tatueringsmässan låg en svensk modeutställning. Där var alla döda (Sandra Backlund längst fram till vänster).


Sen hälsade vi på hunden Barley hemma hos hans ägare, två amerikaner. Barley älskade omedelbart mig mer sin matte och husse. Kanske för att de uttrycker åsikter i stil med att halva världen ska bombas (i subtila ordalag som "WE´RE GONNA FUCK THEM UP") och hatar sydamerikaner som viftar med sitt hemlands flagga även EFTER att de fått medborgarskap i usa. Att en av dem (amerikanerna) tatuerat en italiensk flagga på foten för att hedra sitt ursprung såg de dock inga problem med.

Men ja: GOSEGOSEGOSEGOSEGOS!

2 kommentarer:

  1. jaha, men hundens ägare verkar ju helt normala. Tror du han grät medan han blev tatuerad då?

    SvaraRadera
  2. det var en hon, och jag gissar på ja. moahaha

    SvaraRadera