fredag 15 oktober 2010

Mitt HOOD

Lägenheten ligger ungeför 7 minuters cykelväg från tunnelbanan. Har jag hört. Jag cyklar aldrig. Jag rättfärdigar detta med att luften består av 98% avgaser, men sanningen är att jag... har en funktionsnedsättning som gör att knäna går av om jag rör benen i mjuka cirkelrörelser mer än 56 gånger i rad.

Stadsdelen heter Wudaokuo. Om man är ung och trendig säger man bara "the Wu". Eftersom att jag är ingetdera så har jag tvingats lära mig hela ordet. Det tog 2,5 vecka (uttalet är alltid, alltid mycket svårare än man kan tro! Anser det fortfarande vara ett mirakel att taxichaufförer börjat släpper av mig på rätt adress efter att jag sagt den). Här trängs ca 5 miljarder universitet och allt som medföljer i form av 1000 miljarder ungdomar, utbytesstudenter, "trendiga" klädbutiker, McDonalds, Subways, billiga barer etc etc. Fast just där lägenheten ligger finns det mest pensionärer, barnfamiljer och... små hundar! YES






GOSEGOS! Igen!



3 kommentarer:

  1. Men varför är hundarna i en glasbur? Och varför står de på rosa pappersremsor? Jessica - DU MÅSTE GÖRA NÅT ÅT DET! STJÄL HUNDARNA! Det är ju uppenbart att de gillar bomull bättre än papper.

    SvaraRadera
  2. Jag VET! Det är hjärtskärande! Men ännu värre: häromdagen fattades plötsligt mopsvalpen. Jag "frågade" (gestikulerade, grymtade, flåsade) ägaren var den var. Han svarade med att göra konstiga host-läten, och gestikulerade sedan "det är kallt". Jag förstod (?) det hela som att mopsen är sjuk!

    Var är mopsen? Hur mår den nu? Varför har de djuren i kalla glasburkar som de blir sjuka i?

    Ja Fanny, jag måste stjäla hundarna

    SvaraRadera
  3. NEEEJ! Är mopsen sjuk? Se det nu som ditt uppdrag att varje dag gå förbi och titta till den andra hunden och hålla utkik efter mopsen. Så snart de båda är där samtidigt - då knycker du dem. Och där mina vänner, har vi början på Jessica och de två stulna kinahundarna.

    SvaraRadera