torsdag 21 oktober 2010

Den intensiva gårdagen:

Tog först taxin till blankt och rent shoppingområde fullt med ambassadörhustrur, Iphones och Canadian Goose-kopior. Sen tunnelbanade vi till himmelska fridens torg och smög omkring i hutongerna och klämde på dildos. "Allt är sällan svart eller vitt", sa jag vid något tillfälle och kände mig märkligt uppriktig. Just blandningen av det breda, högblanka, putsade, supermoderna och det trånga, låga, mysiga samt vagt illaluktande är något jag verkligen gillar med Beijing.


Beijings Soho. I en av dessa byggnader har jag kissat.



Apple tycks alltid kunna piska upp en shit storm av människor. Detta är klockan halv två en onsdageftermiddag. Och nej, ingen ny produkt har precis släppts.


I handen: en Motorola. I hjärtat: drömmen om en iphone. Kanske skulle livet då äntligen vara värt att leva. Om inte det funkar tänker han börja gå omkring med avhuggna barnhuvuden under jackan.


Hutongerna. Trånga gränder och låga hus. Om mannen på taket (i mörkret) tänkt ta livet av sig genom att hoppa går han en bister upptäckt till mötes.


Grillspett - kostar en spänn styck och är redan en klassiker.


Det ryker från grillar och osar från restauranger och offentliga toaletter


Den här mannen hade aldrig varit vid muren. Fantiserar jag. För det vore så sorgligt! Men förmodligen så har han det. Saknar att läsa dödsannonser slår det mig nu.


En del restauranger lockade med tvivelaktiga budskap


Sexaffärer fanns det gott om. Till vänster syns den största dildon jag sett, vilken gav upphov till viss kallsvett och ångest. Tyckte även att det var lite, liiiiiite obehagligt att, mitt bland dildos, lösvaginor och glidmedel, hitta dockor som såg ut som åttaåriga barn.


Efter den händelserika dagen var jag trött och frusen. A:s varma handstrykningar i taxin hem gjorde det hyfsat lätt att leva ändå.



1 kommentar:

  1. explodes your stomage

    kanske att jag äter någon annanstans.

    SvaraRadera