onsdag 2 februari 2011

Gränser

jag har tänkt på saker senaste dagarna, att jag måste börja sätta gränser för mig själv till exempel. Ja herregud, gränser behövs. Gränser, vett och förstånd. Men sen är det som att dessa ord får hjärnan att hänga sig själv och allt inom mig revolterar och jag måste hoppa jämfota och skrika och kröka fingrarna till klor och jaga mig själv genom huset. Sen åkallar jag lugnet och sätter mig, lätt svettig, vid köksbordet och läser morgontidningen. Blir lite klädsamt upprörd över nåt som har med Egypten att göra, känner mig vuxen och förståndig.

Samt inkapslad

Sen tänker jag att jag nog måste vara ovettig och gränslös i Bangkok. Och jobba som engelskalärare i Kambodja. För det här, vad det än är som pågår i Sverige med klimat, dagstidningsdebatter, busstidtabeller, Tobias Billström, försäkringskassan, stockholmsmode, sushi, systembolaget, SJ och "halv åtta hos mig", det bara orkar jag inte

5 kommentarer:

  1. Jag med jag med jag med!!!

    Så då tar jag mitt pick och pack och åker till Gambia för att om möjligt utsätta mig för en ännu mer svängig känslomässig berg och dalbana.

    Låter inte helt vettigt. Men vem vill vara vettig...

    Nice to read from you again.

    SvaraRadera
  2. Det är inte så att du har fyllt 30?

    SvaraRadera
  3. Jävla skurtrase Sverige!

    Stefan

    SvaraRadera
  4. sara: nej nej inga fler berg och dalbanor! Drinkar ska det vara, drinkar dans och myspys

    madde: så jävla mycket har jag fyllt 30. Frågan är: hur slutar man!?

    stefan: men bussarna går i tid! suck

    SvaraRadera