måndag 24 januari 2011

h.j.ä.l.p

Okej men alla pigga människor... hur GÖR ni? Allt som inte innefattar religion, oreglerbar munterhet eller för mycket pasteller (tänk Hemtex under påsk) är av intresse.

Jag försöker bearbeta min trötthet genom att skriva ner olyckliga tankar och sedan skratta åt dem. Sedan äter jag stora mängder socker och känner självhat. Hittills har detta fungerat förvånansvärt bra.

Dagens tankar (nedskrivna när jag åker minibuss lastad med kineser genom stockholm):

Undrar hur det skulle var att gå på en första dejt med mig. Jag tänker mig att det alltid måste sluta med att han lägger pannan i djupa veck, lutar sig lite framåt över cafébordet och säger, med mjuk röst: men vad pågår inne i den där hjärnan egentligen? USCH! Äckliga, manipulativa psykologröst! Jag skulle garanterat bli sjuk(are) i huvudet av att dejta en sån, tro att han hela tiden går runt och diagnostiserar mig i hemlighet vilket skulle leda till ett ännu mer paranoidt beteende som skulle leda till att han hela tiden går runt och dignostiserar mig i hemlighet. Ja ni förstår ju. Typ såhär skulle vår frukost se ut:

Han: Älskling, vill du ha musli eller flingor till filen?
Jag: Musli eller flingor musli eller flingor... ja du hehe bra fråga... musli är ju så härligt havrebaserat, flingor knastrigt och och... nej jag vet inte eller jo musli vill jag ha, härligt mentalt friska MUSLI!
Han: Musli? Jaså du vill ha MUSLI du hm hm...
Jag: SKRIK!

Bilresan genom Stockholm fortsatte. Vi passerade ett kallt, svart vatten där varma, fluffiga svanar var näst intill omöjliga att skilja ifrån kalla, hårda isblock. Varför måste livet vara så?

Sen ritade jag ett diagram över min personliga utveckling, där man tydligt kan se hur "grisighet" ökat över tid. Värst har det blivit de senaste fem åren, där går grisigheten spikrakt uppåt.

Sen tittade vi på vasaskeppet och jag tryckte i mig ett kokt ägg utanför museishoppen när ingen (?) såg. TRE gånger gick jag fram till fel grupp asiater i tron att de var "mina". De var alltid koreaner.

3 kommentarer:

  1. Det där med socker och självhat känner man ju igen. I alla fall, brottas med kronisk trötthet även jag. Det var nån som nämnde blutsaft och att det skulle ha en sjuhelvetes effekt, fullt med vitaminer och mineraler och sådär. Jag vet inte. Allt som klingar tyskt måste ses på med skepsis enligt mig.

    Stefan

    SvaraRadera
  2. Du gör helt fel. Du ska sluta tänka så mycket, och lyssna mer på låtar av tex Siw Malmkvist eller andra käcka svenska gamla artister.

    Sockret ersätter du med promenader och spotify.

    Ska du skriva nåt ska det inte vara dina djupa tankar utan handlingslistor, "what-to-do"-listor, och ja, alla olika sorters listor.

    Sen ska du fastna i ett dataspel som tar upp all din tid, även när du inte spelar.

    Så gör jag, och ja, visst är jag lite smått sinnessjuk, men samtidigt är jag en jävel på att manipulera och vara glad och påhittig.

    Sova slutade jag med för ca 4 år sen.

    SvaraRadera
  3. Alltså: Blutsaft, Siw Malmkvist, listor och dataspel - CHECK. Tack!

    SvaraRadera